מדוע לבחור ביין מייצור מקומי

ההבדלים בין יין מייצור מקומי ליין מתועש

מדוע לבחור ביין מייצור מקומי בניגוד לייצור המוני יותר? חובבי יין לעתים שואלים עצמם האם יש הבדל בין יין בייצור מקומי לייצור המוני, התשובה לכך היא כן ואנו ניגע בכמה פרמטרים.

כשמדובר בייצור יין מקומי מדובר על תהליך הרבה יותר אישי ופחות מתועש, הכל נעשה ביד אוהבת על ידי אנשים שאוהבים לעשות יין ורוצים להביא את עצמם לתוך הייצור, החל מקבלת הענבים ועד להכנסת היין לבקבוק. הענבים בדרך כלל מקומיים וסופגים את הטעמים הייחודיים של המקום.

עידוד עסקים ייזמות ותיירות.

בקניית יין מקומי אנחנו מעודדים עסקים מקומיים ויזמות אישית, החל מהאנשים המגדלים את הענבים ועד המוצר המוגמר, כמו כן אנו מעודדים תעסוקה באיזורים הזקוקים לכך כגון איזור הצפון. כמו כן אנו תורמים להרחבת שוק היין ולכן מעודדים תחרות, ואנו מתנסים במגוון רחב ונפלא של יינות בטעמים שונים, מזנים שונים.

ייצור מקומי של יין תורם גם לתיירות, תיירות פנים וחוץ, ישנה תיירות של טועמי יין מהארץ ומחול, אנשים שנהנים לשבת בנוף המרהיב של הגליל הגולן או איזורים אחרים ולהינות מכוס יין משובח מייצור מקומי, במקומות רבים נערכים פסטיבלים של יין בכל עונות השנה ובאים אנשים רבים כדי לקחת חלק מהפסטיבל, פסטיבלים אלו יכולים גם לגרום לשיתופי פעולה בין לדוגמא עושי יינות לעושי גבינות, ויש בהם מוזיקה לעיתים הופעות ועוד. מה שתורם שוב לכלכלת האיזור, הם אנשים שמגיעים לאיזור תורמים לכלכלה מכוון שאינם באים רק לטעימות יין וגבינות, אלה גם למסעדות, אטרקציות לילדים, שמורות טבע, חוות רכיבה ועוד ועוד.

מדוע לבחור ביין מייצור מקומי, יתרונות נוספים

ככל שנעודד מגוון רחב יותר של ייצרנים מקומיים כך אנו הצרכנים נהנה משוק יינות פורח תוסס ותחרותי, אנו כצרכנים נהנה ממחירים טובים יותר, ממגוון רחב יותר ומיינות משובחים כמו במדינות רבות באירופה, בהן יין מקומי הוא זול מאוד ומצויין ותורם לקסם של המקום, מושך תיירות רבה תורם לכלכלה והכי חשוב מוסיף להנאה שלנו. לאירועי יין באיזור הצפון לחץ כאן

דילוג לתוכן