יקבים פתוחים בשבת בגליל העליון

DSCN0194יקבים פתוחים בשבת שאסור לפספס בגליל העליון

בישראל הקטנטונת יש שפע של אזורים ומקומות ששווה להגיע אליהם, אפילו מעבר לים. בין האזורים היפים ואפילו המרהיבים ביותר נמצא הגליל העליון וזהו המקום הנכון לכל מי אוהב לטייל, לנשום אוויר צח, להתרשם מאזור כפרי ומיוחד עם יופי של אווירה. בגליל העליון יש לא מעט אטרקציות והפעם נדבר על אטרקציה מיוחדת לכל חובב יין או לכל מי שרוצה לדעת יותר על כרמים, על גפנים ועל התהליך המיוחד של ייצור היין.

מכיוון שמרבית האנשים עמוסים בכל ימות השבוע בענייני פרנסה, גידול ילדים ובעניינים אחרים, אנו ממליצים להגיע במיוחד לאחד מהיקבים הקטנים, יקבי הבוטיק, המעטרים את הגליל העליון ופתוחים לארח מבקרים בשבת. אם גם אתכם מעניינים יקבים פתוחים בשבת ואם גם אתם רוצים חוויה גלילית עם טעם ועוצמה, עם ניחוחות וסיפורים על טבע ועל יין ועל גפניםהמאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

הגליל העליון מעצמת יין אזורית

לפני שנים לא רבות ישראל הייתה רחוקה מאוד מהכינוי מעצמה של יין איכותי. עם זאת, תהליך מעניין של התפתחות יקבי בוטיק הפך את ישראל בכלל ואת אזור הצפון והגליל העליון בפרט למעצמת יין אזורית שמצליחה לנפק לא מעט יינות שזוכים גם להכרה בינלאומית.

הגליל העליון על שפע היישובים הכפריים בו, על הקיבוצים והמושבים שבו, הוא כר פורה לגידול גפנים ליין. ניתן למצוא בגליל גפנים איכותיים שכל מעצמת יין אירופית תתגאה בהם ויקבי בוטיק רבים קמו ומשגשגים לא פחות מיקבים דומים בצרפת או באיטליה.

יקב בוטיק מיוחד, יקב עמרם, השוכן במושב הציורי רמות נפתלי כבר עשה אפילו צעד אחד קדימה. הוא לא רק מגדל כרמים ולא רק מייצר יין איכותי ומקבל מבקרים הוא גם מגדל דור שני ליצרני יין. כאשר ניתן למצוא כבר דורות של מגדלי יין, ההגדרה של מעצמת יין בהתהוות מתאימה בהחלט.101

מגיעים גם מרחוק 

ליקבים הקטנים והמיוחדים שהגליל העליון התברך בהם שווה ומומלץ להגיע גם מרחוק. אל נופי הגליל ואל שבילי הטיולים שווה להגיע ולשלב את הביקור ביקבים לחוויה מיוחדת במינה. היקב על עמרם במיוחד הוא חוויה מרתקת בזכות הסיפור המעניין שמאחורי המקום שפועל בהצלחה כבר למעלה מעשרים שנה.

היקב של עמרם הוא יקב משפחתי במלוא מובן המילה וזהו גם יקב שמרכז לתוכו חיים שלמים של אהבת גפנים וגידולם. כיום, בראש היקב עומדים עמרם האב ואוהד בנו, כאשר את המקום יסד האב בתחילת שנות התשעים. כל זאת, לאחר עשרות שנים בהם עסק במקצוע גידול וטיפוח גפנים איכותיים לתעשיית היין של ישראל.

חוויה של יין

היקב של עמרם יכול להשתלב נהדר בטיול בצפון אבל זוהי יכולה להיות גם חוויה בפני עצמה. במסגרת ביקור וסיור ביקב אפשר לראות, לטעום, להריח את הפריחה המפוארת ואת הגפנים הנפלאות. במהלך ביקור וסיור ביקב זוכים לחוויה שכוללת:

  • ביקור מרתק בכרמים, עם הסברים על תהליך הגידול, ההשקיה, הטיפוח.
  • ביקור ביקב עצמו, עם הסבר מרתק עם תהליך הייצור ועל השלבים השונים שעוברים הענבים מהבציר ועד הסחיטה והיישון.
  • ביקור במרתפים שבהם נשמר היין בחביות מיוחדות. אפשר לחוש את הקרירות הנעימה ואת האווירה המזוקקת של יין שניתן למצוא אך ורק במרתפי היישון.

סיור ביקב עמרם, ניתן ואף מומלץ לשלב עם טעימות של יין, אפשר גם לשלב ארוחה קלה עם גבינות ויין ומי שרוצה יוכל גם לצאת עם בקבוק אחד או שניים כדי להישאר עם הטעם המובחר גם בבית או בהמשך הטיול.

יקבים פתוחים בשבת במושב רמות נפתלי

 

יקב נעמן

http://www.naamanwine.co.il/

יקב רמות נפתלי

http://www.ramotnaftaly.com/he/

יקב 3 גפנים

http://www.israelwines.co.il/MiniDefault.aspx?mi=185

יקב עמרם

דילוג לתוכן